A-Service |
track en trace pendeltransport

STRENGERE WET- EN REGELGEVING RONDOM TRANSPORT VOEDSELPRODUCTEN | is er behoefte aan een geautomatiseerd logsysteem dat helpt daaraan te voldoen?

Het monitoren van temperatuur, automatisering van vrachtbrieven, deurdichtchecks, gps of bijvoorbeeld identificatie van de trailer: we krijgen er steeds vaker vragen over en verwachten mede daarom dat het in de nabije toekomst een steeds groter thema zal zijn.

Onze vraag aan u deze keer: lees dit kennisartikel, kijk of het ook binnen uw bedrijf speelt en mocht het interessant voor u zijn, dan nodigen wij u van harte uit contact met ons op te nemen om vrijblijvend te onderzoeken hoe we tot iets concreets kunnen komen.

Voedseltransport: wet- en regelgeving steeds strenger
Onze automatische laad- en lossystemen zitten vaak in opleggers voor pendeltransporten tussen warehouses en productielocaties. In veel gevallen worden er gereed voedselproducten of grondstoffen voor voedselproducten vervoerd.

De wet- en regelgeving rondom de transport van voedsel wordt, mede door schandalen, steeds uitgebreider en strikter. Het transport wordt steeds meer gecontroleerd en geregeld.

Een geautomatiseerde pendel is intern transport dat plaatsvindt over de openbare weg. Dat betekent dat dezelfde regelgeving geldt als voor externe voedseltransporten over de openbare weg, hoewel er in de praktijk nog wel eens een oogje dicht wordt geknepen omdat de af te leggen afstanden vaak klein zijn.

Wilt u alles volgens de regels doen, is dat een behoorlijke administratieve belasting die compleet tegen het concept van een geautomatiseerde pendel ingaat. Als het laden en lossen fysiek 3 minuten kost, maar de papierwinkel eromheen 20 minuten, is er immers geen match.

Wat als die papierwinkel automatisch wordt geregeld in het korte laad- en losproces?
Als leverancier van turn key systemen voor geautomatiseerde pendeltransporten, zijn we ervan overtuigd dat je aan huidige en toekomstige wet- en regelgeving kunt voldoen op een manier die wel matcht met de hoge laad- en lossnelheid.

Daarbij valt te denken aan:

  • Automatische identificatie van de trailer
  • Automatische registratie van het gebruikte laad- en losdok
  • Identificatie van de chauffeur
  • Palletidentificatie via het automatisch scannen van labels
  • Goedkeurbevestiging van de lading als laadproces is voltooid, voor de chauffeur
  • Digitale overzetting van de complete vrachtbrief naar de trailer. Deze kan op verschillende manieren zichtbaar gemaakt worden aan de chauffeur of op papier afgedrukt in de truck.
  • Automatisch loggen van de temperatuur in de oplegger tijdens het laad- en los proces in vastgestelde tijdsintervallen
  • Automatisch loggen van gps-data in vastgelegde tijdsintervallen
  • Automatisch loggen van de controle op dichte deuren
  • Tijdens het lossen wordt alle verzamelde data getransfereerd naar het WMS van het magazijn

Dit systeem logt, documenteert en slaat alle relevante gegevens op van de transport van elke pallet tussen 2 locaties. Op dit moment is het nog een ruw idee, dat omgezet moet worden naar een robuust systeem. Onze verwachting is dat we het betrekkelijk snel en zonder veel moeilijkheden kunnen ontwikkelen.

Wij zoeken sparringpartners
Zoals aan het begin van dit artikel aangegeven: met het delen van dit idee willen we graag in contact komen met mogelijk geïnteresseerden om het concept te finetunen en bij verdergaande interesse te ontwikkelen. Dus: spelen er binnen uw bedrijf zaken op dit gebied, dan praat ik met veel interesse – uiteraard vrijblijvend – met u verder.

e-mail: maas@a-service.nl
t: 06 508 338 00

Meld u aan voor onze mailinglist

Elke update direct in uw mailbox?

Taal

EN|
Ga naar de website